Request quote
Save

Karin Steiner Vocals

Interlaken

  • Musician

from CHF 750.00 / Booking

Description

A nice compliment was when someone told me I had a voice like velvet, sensitive, tender, touching and yet full of power - when I sing, the world stands still. I accompany weddings, baptisms, funerals and all other occasions where music should move people and be remembered. I am aware that my voice can move people to tears - it is a gift for which I can do nothing, but with which I can create un...
A nice compliment was when someone told me I had a voice like velvet, sensitive, tender, touching and yet full of power - when I sing, the world stands still. I accompany weddings, baptisms, funerals and all other occasions where music should move people and be remembered. I am aware that my voice can move people to tears - it is a gift for which I can do nothing, but with which I can create unforgettable moments. Especially at weddings or christenings, but also at funerals, emotions arise which are remembered with pleasure and again and again and which touch you again and again. I am deeply convinced of the power of music, convinced that a certain timbre can create magic seconds. You and your occasion deserve this. Karin Steiner Vocals a voice to remember

Suitable for

  • Business
    • Aperitif

    • Corporate event

    • Launch party

    • Christmas party

    • Breakfast/Lunch/Dinner

  • Private
    • Party

    • Wedding

    • Birthday

    • Engagement party

    • Bat/Bar Mitzvah

    • Christmas party

    • Hen/Bachelor party

    • Breakfast/Lunch/Dinner

    • Baptism

  • Public
    • Party

    • Corporate event

    • Launch party


Served Radius

  • We travel up to
    250km
  • Shipping
    No
  • Pick up
    No

Musician Details

  • Artist type
    • Musician

  • Specific type
  • Music genre
    • Pop


Languages

English, French, German

Line Up Configuration

Solo Sängerin/Pianistin

Auf Anfrage auch im Duett mit Tirza Niklaus (Gitarre/Gesang oder Piano/Gesang auch Songs mit Geige oder Querflöte möglich)


Available

Light system
No
Sound system
We have our own sound system up to 200 people

Set Up

Stromversorgung in unmittelbarer Nähe (max. 20m)

Kabelrolle, Mikrofon, Verstärker, Lautsprecheranlage und E-Piano (weiss) bringt Künstlerin mit.


Videos


Biography

Ich bin Karin Steiner, 1988 in Unterseen geboren und im schönen Lauterbrunnental aufgewachsen. Wie sicher viele andere Künstler habe auch ich schon in meiner frühsten Kindheit die Leidenschaft für die Musik und das Singen entdeckt — das habe ich nicht zuletzt meiner musikalischen Familie zu verdanken. Mein Vater ist seit vielen Jahren im Jodlerklub und bei der Tambourengruppe Lauterbrunnen. ...

Ich bin Karin Steiner, 1988 in Unterseen geboren und im schönen Lauterbrunnental aufgewachsen. Wie sicher viele andere Künstler habe auch ich schon in meiner frühsten Kindheit die Leidenschaft für die Musik und das Singen entdeckt — das habe ich nicht zuletzt meiner musikalischen Familie zu verdanken. Mein Vater ist seit vielen Jahren im Jodlerklub und bei der Tambourengruppe Lauterbrunnen. Auch mein Bruder ist begeisterter Tambour und meine Mutter leitet die Trachtentanzgruppe. Schon als kleines Kind haben meine Eltern mit mir gesungen. Im zarten Alter von drei Jahren konnte ich — noch in Windeln! — am Weihnachtsfest bei meinen Grosseltern «z’Veieli» von Adolf Stähli praktisch fehlerfrei singen und jodeln. Seit nun über 10 Jahren singe und spiele ich Piano etwa an Trauungen, Taufen, Beerdigungen und anderen Anlässen in der ganzen Schweiz. Es ist für mich immer wieder eine Ehre, bewegende Momente musikalisch umrahmen zu dürfen.


Location

Contact Evenlox

Isabel

Hi, my name is Isabel.

At Evenlox, every event gets matched to one of our experts who’ll help bring your idea to life. If you need help before the booking please get in touch:
isabel@evenlox.com or +41 52 549 12 62

Can I help you find a suitable venue?

Ask for suggestions

Services nearby